در پستهای آینده به عمده مقالات مرتبط با شادابی در مدارس می پردازیم و سپس مدل شادابی در مدرسه را به تفضیل شرح خواهیم داد:
هدف از انجام این پژوهش مقایسه نگرش به مدرسه، نشاط، رفتار پرخطر و خشم در بین دانش آموزان دختر پایه اول مقطع متوسطه مدارس تیزهوشان و عادی شهر کرج بود. نوع مطالعه از نوع علی - مقایسه ای بوده و جامعه مورد مطالعه شامل دانش آموزان دختر پایه اول مقطع متوسطه مدارس تیزهوش و عادی شهر کرج بود که از میان آنها 250 نفر دانش آموز عادی و 130 دانش آموز تیزهوش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای، به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند.ابزار پژوهش، پرسشنامه سلامت روانی- رفتاری بوده که توسط اداره کل امور تربیتی و مشاوره معاونت پژوهشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی واستنباطی استفاده شده است. داده ها با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس چند متغیره MANOVA مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که تفاوت آماری معنی داری بین نگرش به مدرسه، نشاط، رفتار پرخطر و خشم در دانش آموزان دو گروه تیز هوش و عادی وجود نداشته و تنها در متغیر خشم در دانش آموزان عادی و تیز هوش تفاوت آماری معنی داری وجود داشته و دانش آموزان عادی خشم بیشتری را تجربه می کردند.
درباره این سایت